Kalkulator oparty o koordynaty



Ilość wiosek biorących udział w ataku

Chcę mieć wybór najwolniejszej jednostki dla każdej z wiosek


OGame

Internetowa gra strategiczna; tzw. Massive Multiplayer Online Strategic Game – w skrócie MMOSG. Twórcą gry, istniejącej od 2003 roku, jest niemiecka firma Gameforge GmbH. Gra została przetłumaczona i uruchomiona także w innych krajach (w Polsce, Japonii, Francji, Turcji, Czechach, Hiszpanii, Łotwie , Litwie ,Finlandii , Norwegii , Bułgarii , Włoszech, Portugalii, Rosji, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Chinach, Danii, Grecji, Korei, Holandii, Rumunii, Słowacji, Stanach Zjednoczonych, Szwecji oraz na Tajwanie). Sama rejestracja jest darmowa, płatne są dodatkowe funkcje konta ułatwiające grę: komandor, oficerowie oraz antymateria. Polska edycja ruszyła 20 stycznia 2005 r., kiedy to powstało pierwsze universum. Od tego czasu powstają nowe universa, jest już 62, a z racji dużej ilości nowych graczy na każdym universum - jest ich coraz więcej.

W chwili obecnej polska wersja gry funkcjonuje pod patronatem portalu Onet.

Wymagania

Gra nie wymaga w systemie operacyjnym żadnego dodatkowego oprogramowania. Do gry wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do internetu.

Tury a czas

Gra ta nie jest grą turową, lecz strategią czasu rzeczywistego (RTS), tj. każda z czynności nie zajmuje pewnej ilości tur, lecz trwa określoną ilość czasu. Najważniejszą cechą Ogame jest to że gra toczy się 24 godziny na dobę, także wtedy gdy gracz nie jest zalogowany. Tak więc atak może nastąpić w każdej chwili nawet kiedy śpimy, jesteśmy w szkole lub pracy. Ilość czasu potrzebnego na ukończenie danego zadania (takiego jak ukończenie badania czy wybudowanie statku) zależy od stanu gospodarki gracza (są budynki zwiększające szybkość pracy np. fabryka robotów, czy fabryka nanitów). Ilość potrzebnego czasu jest zawsze wyświetlona przy danej czynności.

Świat gry

Gra podzielona jest na osobne serwery, zwane universami (obecnie polska wersja OGame posiada 62 universów). Universum jest osobnym wszechświatem mieszczącym maksymalnie ponad 15 tysięcy graczy. Każde universum dzieli się na galaktyki, układy słoneczne i planety. Oprócz tych jednostek organizacji istnieją także niekiedy księżyce, które także możemy rozbudowywać, powstałe wokół planet w wyniku nagromadzenia odpadków pozostałych po konfrontacji dużych flot. Za każde 100 000 latających surowców (30% metalu i kryształu zużytego na budowę zniszczonych w walce statków - na universum 39 i 40 także obrony), szansa na powstanie księżyca wynosi 1%, jednak maksymalnie może być to 20%. Kolejne ataki nie sumują się. Kolejny procent szansy na księżyc można obliczyć ze wzoru C =A+B-(A*B) - Gdzie A, B, C to kolejno zapisane procentowe szanse na księżyc. Każdy wszechświat dzieli się na 9 galaktyk, te na 499 układów słonecznych, w których może występować maksymalnie po 15 planet. Każda z planet w układzie różni się zarówno rozmiarem jak i temperaturą. Wielkość i temperatura każdej z nich jest ustalane na nowo, częściowo na podstawie losowych współczynników. Jeśli planeta zostanie przez gracza porzucona, a następnie skolonizowana ponownie, wartości te są jeszcze raz losowane. Każdy gracz może posiadać jedną planetę matkę i maksymalnie osiem kolonii (razem dziewięć planet). W wersji 0.78 twórcy gry dodali 16 lokacje w każdym z układów "Przestrzeń kosmiczna". Możemy wysłać tam swoją flotę w celu osiągnięcia jakiś zysków, aczkolwiek nie zawsze z powodzeniem. Jubileuszowe 50 universum (uruchomione 4 stycznia 2007 r.) różni się od pozostałych dwukrotnie przyspieszoną rozgrywką, oraz większą ilością galaktyk (50), zrównoważoną mniejszą ilością układów słonecznych w każdej galaktyce (100).

Zasady

Głównym zadaniem jest kontrola nad jak największą częścią wszechświata, zbieranie i handel surowcami, rozbudowywanie swojego imperium, postęp technologiczny, walka i układy z innymi graczami, oraz osiągnięcie jak najwyższego miejsca w rankingu najlepszych graczy danego universum. W jednym wszechświecie można posiadać maksymalnie dziewięć planet, a na każdej z nich można wydobywać trzy surowce – metal, kryształ i deuter. Te wykorzystujemy budując budynki na coraz wyższych poziomach, tworząc statki, systemy obronne, bądź rozwijając technologie. Czwartą jednostką, która jest potrzebna do rozwoju, jest energia – od jej ilości zależy współczynnik produkcji, który w przypadku niedoboru zmniejsza wydobycie surowców. Każdy budynek wydobywający surowce zużywa określoną ilość energii – do wytwarzania energii służą elektrownie (słoneczna oraz fuzyjna) i satelity słoneczne. Od wersji 0.77b pojawił się czwarty surowiec: antymateria. Można go uzyskać dokonując płatności realnymi pieniędzmi lub znaleźć w przestrzeni kosmicznej. Jednakże znalezienie antymaterii jest bardzo rzadkie. Służy do aktywacji konta komandor oraz oficerów.

Przebieg gry

Gra, w głównej merze, odbywa się w trzech sferach – (roz)budowy budynków, odkrywania technologii cywilnej oraz militarnej i budowy statków. Każda z tych sfer (w większości wypadków) jest oddzielona od reszty, czyli działanie w jednej nie „zajmuje” drugiej.

Tekst zaczerpnięto z Wikipedii

http://www.plemiona.caba-it.com/ 2008
theme by KI3LICH